A járvány elintézte a használtautó-piacot is
Szinte minden meghatározó tényező a piac ellen dolgozik: a forint árfolyama zuhan, a kocsikat megnézni is nehézkesebb és az ügyintézés is körülményes.
Szinte minden meghatározó tényező a piac ellen dolgozik: a forint árfolyama zuhan, a kocsikat megnézni is nehézkesebb és az ügyintézés is körülményes.
Közel négymillió személyautó fut már a magyar utakon, és az állomány szépen halad a nagykorúság felé.
Nagyon telített az elmúlt évek dömpingje miatt a használt autók piaca, de – elsősorban az új autók drágulása miatt – még mindig van benne tartalék.
800 ezernél is több átírást regisztráltak 2019-ben.
Még mindig a német márkák uralják a használtan behozott autók piacát, azonban nagyon rákapcsolt tavaly a Hyundai és a Kia párosa, amik ráadásul sokkal fiatalabb autókkal szerepelnek a behozatali statisztikákban.
Ez egy elég kézenfekvő trükknek tűnik, ezek szerint működik is.
A kocsi viszont ott szerepelt a németországi autólopási listán.
Tavaly rekordszintet ért el a behozatal, de idén már csökkenhet a külföldről használtan importált gépkocsik száma.
Alapvetően, mintha a totális józanság felé fordult volna az importautós piac: Focus, Golf, Astra az első három. Hol vannak már a tízezrével behozott BMW-k?
Hat év után először zárt egy negyedévet negatív eredménnyel az ágazat.
Saját gyűjteményéből közölt néhány tanulságos esetet a fővárosi békéltető testület. Lehet belőlük tanulni.
Nem lehet elég óvatos az ember, ha használt autót vesz, akár egy ilyenbe is bele lehet futni.
A telephely nélkül dolgozó használtautó-kereskedő vagy a sérült autókkal telepakolt kereskedés legyen figyelmeztető jel.
Úgynevezett európai jogharmonizáció miatt hamarosan műszaki bizonyítványt is kell vinni a honosításhoz.
Módosult egy fontos szabályozás a külföldről behozott használt autók forgalomba helyezésével kapcsolatban.
Jövő év után már Euro 4-es autóval sem lehet közlekedni szmogriadó idején. Ezek jellemzően ma 10 éves autók.
Tavaly év eleje óta már közel másfélszeresére nőtt az eladások összértéke a legnagyobb magyar használt autós oldal szerint. Az átlagárak alig emelkedtek az elmúlt negyedévben, de persze vannak kivételek.
Használtautó-vásárlási történetünk második fejezete, egyben a happy nélküli vég, amelyben a két rossz megoldás közül a kevésbé rossz a jó.
Melyik középkategóriás modellnek a legjobbak a hibamutatói mostanság?
A forgalomban lévő autók csaknem 80 százaléka 10 évnél idősebb. A helyzet az, hogy miközben zajlik az elektromos autók forradalma, az átlag magyar autóhasználó járműve egyre régebbi.